Menu
ZŠ a MŠ Bušín
ZŠ a MŠ
Bušín

Téma na měsíc září 2021:Zajíček

Kamarád Jácíček

Integrovaný blok: Objevuji okolní svět

Téma vychází z knihy Daisy Mrázkové Haló, Jácíčku a zaměřuje se na rozvoj kamarádských vztahů, adaptaci v MŠ, poznávání prostředí, rozvoj komunikačních dovedností a prosociálního chování.

 

Téma na měsíc říjen 2021:Ovoce a zelenina

Co se děje na zahradě?

Integrovaný blok: Objevuji okolní svět

TVP je zaměřen na podzimní sklizeň a práce na zahradě. Učí dítě poznávat, že společné úsilí je v životě užitečné a nutné.

 

Téma na měsíc listopad 2021:Objevitel

Malí průzkumníci

Integrovaný blok: Objevuji přírodu a učím se ji chránit

TVP se zaměřuje na jednoduché pokusy, které si mohou děti samy vyzkoušet, na rozvoj logického myšlení a poznávání jednoduchých fyzikálních zákonů ve formě pochopitelné dětmi.

 

Téma na měsíc prosinec 2021:advent

Adventní čas

Integrovaný blok: Poznávám, jak chránit sebe i druhé

TVP je zaměřen na rozvoj prosociálního chování a seznámení dětí s adventními a vánočními tradicemi.

 

Téma na měsíc leden 2022:Hodiny

Nový rok nám nastává

Integrovaný blok: Objevuji, kdo jsem a co cítím

TVP se soustředí na rozvoj vnímání změn, plynutí času, uvědomění si pravidelností během roku a vývoj člověka od dětství po stáří.

 

Téma na měsíc únor - březen 2022:Dítě

Poznáváme svoje tělo

Integrovaný blok: Objevuji, kdo jsem a co cítím

TVP se zaměřuje na poznávání lidského těla, jeho částí, orgánů, smyslů a jejich funkcí, vývojových změn a odlišností. Zabývá se také ochranou těla a zdraví, prevencí a zdravým životním stylem.

 

Téma na měsíc březen - duben 2022:motýli

Jaro už je tu

Integrovaný blok: Objevuji přírodu a učím se ji chránit

TVP se zaměřuje na pozorování přírody v jarním období, poznávání jarních květin, seznámení se s velikonočními tradicemi a výrobu jarních dekorací. Vede děti rovněž k povědomí významu ochrany životního prostředí, ke konkrétní péči a ochraně přírody.

 

Téma na měsíc květen 2022:hrad

Z pohádky do pohádky

Integrovaný blok: Objevuji, kdo jsem a co cítím

TVP se zaměřuje na poznávání svých pocitů, rozlišování dobra a zla, hledání vlastních řešení situací a vyjadřování své fantazie (pomocí příběhů, dramatizace, tance, hudebního a výtvarného vyjádření). Vede také k poznání, že jsme za své jednání zodpovědní.

 

 

 

 

 

 

 

Básničky a písničky na září

Veselá kapelaBudík

1. Nikdo ještě neslyšel takovouhle muziku

do večera od rána hraje podle budíku

tik, tak, tik, tak, jen tak, jen tak,

tiky taky, tiky taky, zkuste si to s námi taky.

Písničce veselé každý rád se zasměje.

2. Už jste někdy slyšeli takovouhle písničku,

jak si spolu hrajeme na zeleném trávníčku,

cink, cink, cink, cink, břink, břink, břink, břink,

zatančí si dokola, tralali a tralala,

kapela veselá hrála si a zpívala.

(Marie Maťáková)

 

Málo násDěti

My rádi tančíme, kolečko točíme

na louce, na dvoře, na zahrádce.

Málo nás, málo nás,

pojď taky mezi nás,

málo nás, málo nás,

pojď ty mezi nás.

(B. Viskupová)

 

Veverka a veverčákVeverka

1. /: Veverka čiperka sbírá sladká jadérka.:/

Nosí si je do pelíšku, oříšky a velkou šišku.

Veverka čiperka sbírá sladká jadérka.

2. /: Hop a skok, hop a skok,

veverčák s ní drží krok.:/

Po hostině lousky, lousky, zálibně si čistí vousky.

Hop a skok, hop a skok, veverčák s ní drží krok.

(hudba: melodie písně To je on, slova: Marie Tetourová)

 

Zajíc trumpetistaTrumpeta

1. Dostal zajíc od maminky malou trumpetu.

Jak ji dostal, začal troubit píseň tuhletu:

Ref.: Tramtarata, tatatá, tramtarata, tramtarata,

tramtarata, tatatá, tramtaratatá.

2. Všechny uši zaléhaly, jezevec se bál,

zajíček si na trumpetu stále vyhrával.

Ref.: Tramtarata, tatatá, tramtarata...

3. Ježek na něj šišky házel, liška vrčela,

jak si zajíc poskakoval s trubkou zvesela.

Ref.: Tramtarata, tatatá, tramtarata...

(hudba: Eva Jenčková, slova: dětská lidová poezie)

Mateřská škola