Integrovaný blok: Objevuji okolní svět
Téma vychází z knihy Daisy Mrázkové Haló, Jácíčku a zaměřuje se na rozvoj kamarádských vztahů, adaptaci v MŠ, poznávání prostředí, rozvoj komunikačních dovedností a prosociálního chování.
Integrovaný blok: Objevuji okolní svět
TVP je zaměřen na podzimní sklizeň a práce na zahradě. Učí dítě poznávat, že společné úsilí je v životě užitečné a nutné.
Integrovaný blok: Objevuji přírodu a učím se ji chránit
TVP se zaměřuje na jednoduché pokusy, které si mohou děti samy vyzkoušet, na rozvoj logického myšlení a poznávání jednoduchých fyzikálních zákonů ve formě pochopitelné dětmi.
Integrovaný blok: Poznávám, jak chránit sebe i druhé
TVP je zaměřen na rozvoj prosociálního chování a seznámení dětí s adventními a vánočními tradicemi.
Integrovaný blok: Objevuji, kdo jsem a co cítím
TVP se soustředí na rozvoj vnímání změn, plynutí času, uvědomění si pravidelností během roku a vývoj člověka od dětství po stáří.
Integrovaný blok: Objevuji, kdo jsem a co cítím
TVP se zaměřuje na poznávání lidského těla, jeho částí, orgánů, smyslů a jejich funkcí, vývojových změn a odlišností. Zabývá se také ochranou těla a zdraví, prevencí a zdravým životním stylem.
Integrovaný blok: Objevuji přírodu a učím se ji chránit
TVP se zaměřuje na pozorování přírody v jarním období, poznávání jarních květin, seznámení se s velikonočními tradicemi a výrobu jarních dekorací. Vede děti rovněž k povědomí významu ochrany životního prostředí, ke konkrétní péči a ochraně přírody.
Integrovaný blok: Objevuji, kdo jsem a co cítím
TVP se zaměřuje na poznávání svých pocitů, rozlišování dobra a zla, hledání vlastních řešení situací a vyjadřování své fantazie (pomocí příběhů, dramatizace, tance, hudebního a výtvarného vyjádření). Vede také k poznání, že jsme za své jednání zodpovědní.
1. Nikdo ještě neslyšel takovouhle muziku
do večera od rána hraje podle budíku
tik, tak, tik, tak, jen tak, jen tak,
tiky taky, tiky taky, zkuste si to s námi taky.
Písničce veselé každý rád se zasměje.
2. Už jste někdy slyšeli takovouhle písničku,
jak si spolu hrajeme na zeleném trávníčku,
cink, cink, cink, cink, břink, břink, břink, břink,
zatančí si dokola, tralali a tralala,
kapela veselá hrála si a zpívala.
(Marie Maťáková)
My rádi tančíme, kolečko točíme
na louce, na dvoře, na zahrádce.
Málo nás, málo nás,
pojď taky mezi nás,
málo nás, málo nás,
pojď ty mezi nás.
(B. Viskupová)
1. /: Veverka čiperka sbírá sladká jadérka.:/
Nosí si je do pelíšku, oříšky a velkou šišku.
Veverka čiperka sbírá sladká jadérka.
2. /: Hop a skok, hop a skok,
veverčák s ní drží krok.:/
Po hostině lousky, lousky, zálibně si čistí vousky.
Hop a skok, hop a skok, veverčák s ní drží krok.
(hudba: melodie písně To je on, slova: Marie Tetourová)
1. Dostal zajíc od maminky malou trumpetu.
Jak ji dostal, začal troubit píseň tuhletu:
Ref.: Tramtarata, tatatá, tramtarata, tramtarata,
tramtarata, tatatá, tramtaratatá.
2. Všechny uši zaléhaly, jezevec se bál,
zajíček si na trumpetu stále vyhrával.
Ref.: Tramtarata, tatatá, tramtarata...
3. Ježek na něj šišky házel, liška vrčela,
jak si zajíc poskakoval s trubkou zvesela.
Ref.: Tramtarata, tatatá, tramtarata...
(hudba: Eva Jenčková, slova: dětská lidová poezie)