Menu
ZŠ a MŠ Bušín
ZŠ a MŠ
Bušín

Téma na měsíc září 2021:Zajíček

Kamarád Jácíček

Integrovaný blok: Objevuji okolní svět

Téma vychází z knihy Daisy Mrázkové Haló, Jácíčku a zaměřuje se na rozvoj kamarádských vztahů, adaptaci v MŠ, poznávání prostředí, rozvoj komunikačních dovedností a prosociálního chování.

 

Téma na měsíc říjen 2021:Ovoce a zelenina

Co se děje na zahradě?

Integrovaný blok: Objevuji okolní svět

TVP je zaměřen na podzimní sklizeň a práce na zahradě. Učí dítě poznávat, že společné úsilí je v životě užitečné a nutné.

 

Téma na měsíc listopad 2021:Objevitel

Malí průzkumníci

Integrovaný blok: Objevuji přírodu a učím se ji chránit

TVP se zaměřuje na jednoduché pokusy, které si mohou děti samy vyzkoušet, na rozvoj logického myšlení a poznávání jednoduchých fyzikálních zákonů ve formě pochopitelné dětmi.

 

Téma na měsíc prosinec 2021:advent

Adventní čas

Integrovaný blok: Poznávám, jak chránit sebe i druhé

TVP je zaměřen na rozvoj prosociálního chování a seznámení dětí s adventními a vánočními tradicemi.

 

Téma na měsíc leden 2022:Hodiny

Nový rok nám nastává

Integrovaný blok: Objevuji, kdo jsem a co cítím

TVP se soustředí na rozvoj vnímání změn, plynutí času, uvědomění si pravidelností během roku a vývoj člověka od dětství po stáří.

 

Téma na měsíc únor - březen 2022:Dítě

Poznáváme svoje tělo

Integrovaný blok: Objevuji, kdo jsem a co cítím

TVP se zaměřuje na poznávání lidského těla, jeho částí, orgánů, smyslů a jejich funkcí, vývojových změn a odlišností. Zabývá se také ochranou těla a zdraví, prevencí a zdravým životním stylem.

 

Téma na měsíc březen - duben 2022:motýli

Jaro už je tu

Integrovaný blok: Objevuji přírodu a učím se ji chránit

TVP se zaměřuje na pozorování přírody v jarním období, poznávání jarních květin, seznámení se s velikonočními tradicemi a výrobu jarních dekorací. Vede děti rovněž k povědomí významu ochrany životního prostředí, ke konkrétní péči a ochraně přírody.

 

Téma na měsíc květen 2022:hrad

Z pohádky do pohádky

Integrovaný blok: Objevuji, kdo jsem a co cítím

TVP se zaměřuje na poznávání svých pocitů, rozlišování dobra a zla, hledání vlastních řešení situací a vyjadřování své fantazie (pomocí příběhů, dramatizace, tance, hudebního a výtvarného vyjádření). Vede také k poznání, že jsme za své jednání zodpovědní.

 

 

 

 

 

 

 

Básničky a písničky na únor

Já malý člověk

Malý človíček vám předvede,Chlapec

co už všechno dovede.

Otáčet se mohu rázem,

posadím se, kam chci na zem.

Umím se i kolébat,

jako pštros se schovávat.

Umím bouchat do stolu,

zavřít dveře od domu.

Umím míčem hodit sám,

občas něco pomotám.

 

Paci, paci, pacičky, to jsou moje ručičky.

Dupy, dupy, dupičky, to jsou moje nožičky.

Ručičky mám na dělání a nožičky na běhání.

Ouška aby slyšela, očka aby viděla.

Pusinku mám na papání a nosánek na čmuchání.

Čmuchy, čmuchy, čmuchy, čmuch.

 

Medvěd

1. Šel medvěd po cestě, měl hodinky ve vestě,Medvídek

na hlavě čepici a v košíku slepici.

Ref.: Brumy, brumy, brumy brum, zpíváme všem medvědům,

brumy, brumy, brumy, brum, až se třese dům.

2. Ptali se sousedé: „Kampak jdeš ty medvěde?

Máš pěknou čepici, kam neseš tu slepici?“

3. On jim to nepoví, je to medvěd plyšový,

on jim to nepoví, že je plyšový.

4. Kampak šel, kdo to ví, to se nikdo nedoví,

jen stopy ve sněhu, to je konec příběhu.

 

Barbucha

1. Kubula i s Kubou zpívat s námi budou.

Pak se přidá Barbucha, zazpívá ti do ucha.

Ref.: /: Bar, bar, bar, bar, bar, bar, bar.

Bar, bar, bar, bar, bar, bar. :/

2. Velcí i ti malí, na sněhu si hráli.

Pak se přidal Barbucha, zazpíval jim do ucha.

3. Medvěd křičí jé, je, Lízinka se směje.

Pak se přidá Barbucha, zazpívá ti do ucha.