Integrovaný blok: Objevuji okolní svět
Téma vychází z knihy Daisy Mrázkové Haló, Jácíčku a zaměřuje se na rozvoj kamarádských vztahů, adaptaci v MŠ, poznávání prostředí, rozvoj komunikačních dovedností a prosociálního chování.
Integrovaný blok: Objevuji okolní svět
TVP je zaměřen na podzimní sklizeň a práce na zahradě. Učí dítě poznávat, že společné úsilí je v životě užitečné a nutné.
Integrovaný blok: Objevuji přírodu a učím se ji chránit
TVP se zaměřuje na jednoduché pokusy, které si mohou děti samy vyzkoušet, na rozvoj logického myšlení a poznávání jednoduchých fyzikálních zákonů ve formě pochopitelné dětmi.
Integrovaný blok: Poznávám, jak chránit sebe i druhé
TVP je zaměřen na rozvoj prosociálního chování a seznámení dětí s adventními a vánočními tradicemi.
Integrovaný blok: Objevuji, kdo jsem a co cítím
TVP se soustředí na rozvoj vnímání změn, plynutí času, uvědomění si pravidelností během roku a vývoj člověka od dětství po stáří.
Integrovaný blok: Objevuji, kdo jsem a co cítím
TVP se zaměřuje na poznávání lidského těla, jeho částí, orgánů, smyslů a jejich funkcí, vývojových změn a odlišností. Zabývá se také ochranou těla a zdraví, prevencí a zdravým životním stylem.
Integrovaný blok: Objevuji přírodu a učím se ji chránit
TVP se zaměřuje na pozorování přírody v jarním období, poznávání jarních květin, seznámení se s velikonočními tradicemi a výrobu jarních dekorací. Vede děti rovněž k povědomí významu ochrany životního prostředí, ke konkrétní péči a ochraně přírody.
Integrovaný blok: Objevuji, kdo jsem a co cítím
TVP se zaměřuje na poznávání svých pocitů, rozlišování dobra a zla, hledání vlastních řešení situací a vyjadřování své fantazie (pomocí příběhů, dramatizace, tance, hudebního a výtvarného vyjádření). Vede také k poznání, že jsme za své jednání zodpovědní.
co už všechno dovede.
Otáčet se mohu rázem,
posadím se, kam chci na zem.
Umím se i kolébat,
jako pštros se schovávat.
Umím bouchat do stolu,
zavřít dveře od domu.
Umím míčem hodit sám,
občas něco pomotám.
Dupy, dupy, dupičky, to jsou moje nožičky.
Ručičky mám na dělání a nožičky na běhání.
Ouška aby slyšela, očka aby viděla.
Pusinku mám na papání a nosánek na čmuchání.
Čmuchy, čmuchy, čmuchy, čmuch.
1. Šel medvěd po cestě, měl hodinky ve vestě,
na hlavě čepici a v košíku slepici.
Ref.: Brumy, brumy, brumy brum, zpíváme všem medvědům,
brumy, brumy, brumy, brum, až se třese dům.
2. Ptali se sousedé: „Kampak jdeš ty medvěde?
Máš pěknou čepici, kam neseš tu slepici?“
3. On jim to nepoví, je to medvěd plyšový,
on jim to nepoví, že je plyšový.
4. Kampak šel, kdo to ví, to se nikdo nedoví,
jen stopy ve sněhu, to je konec příběhu.
1. Kubula i s Kubou zpívat s námi budou.
Pak se přidá Barbucha, zazpívá ti do ucha.
Ref.: /: Bar, bar, bar, bar, bar, bar, bar.
Bar, bar, bar, bar, bar, bar. :/
2. Velcí i ti malí, na sněhu si hráli.
Pak se přidal Barbucha, zazpíval jim do ucha.
3. Medvěd křičí jé, je, Lízinka se směje.
Pak se přidá Barbucha, zazpívá ti do ucha.