Menu
ZŠ a MŠ Bušín
ZŠ a MŠ
Bušín

Téma na měsíc září 2021:Zajíček

Kamarád Jácíček

Integrovaný blok: Objevuji okolní svět

Téma vychází z knihy Daisy Mrázkové Haló, Jácíčku a zaměřuje se na rozvoj kamarádských vztahů, adaptaci v MŠ, poznávání prostředí, rozvoj komunikačních dovedností a prosociálního chování.

 

Téma na měsíc říjen 2021:Ovoce a zelenina

Co se děje na zahradě?

Integrovaný blok: Objevuji okolní svět

TVP je zaměřen na podzimní sklizeň a práce na zahradě. Učí dítě poznávat, že společné úsilí je v životě užitečné a nutné.

 

Téma na měsíc listopad 2021:Objevitel

Malí průzkumníci

Integrovaný blok: Objevuji přírodu a učím se ji chránit

TVP se zaměřuje na jednoduché pokusy, které si mohou děti samy vyzkoušet, na rozvoj logického myšlení a poznávání jednoduchých fyzikálních zákonů ve formě pochopitelné dětmi.

 

Téma na měsíc prosinec 2021:advent

Adventní čas

Integrovaný blok: Poznávám, jak chránit sebe i druhé

TVP je zaměřen na rozvoj prosociálního chování a seznámení dětí s adventními a vánočními tradicemi.

 

Téma na měsíc leden 2022:Hodiny

Nový rok nám nastává

Integrovaný blok: Objevuji, kdo jsem a co cítím

TVP se soustředí na rozvoj vnímání změn, plynutí času, uvědomění si pravidelností během roku a vývoj člověka od dětství po stáří.

 

Téma na měsíc únor - březen 2022:Dítě

Poznáváme svoje tělo

Integrovaný blok: Objevuji, kdo jsem a co cítím

TVP se zaměřuje na poznávání lidského těla, jeho částí, orgánů, smyslů a jejich funkcí, vývojových změn a odlišností. Zabývá se také ochranou těla a zdraví, prevencí a zdravým životním stylem.

 

Téma na měsíc březen - duben 2022:motýli

Jaro už je tu

Integrovaný blok: Objevuji přírodu a učím se ji chránit

TVP se zaměřuje na pozorování přírody v jarním období, poznávání jarních květin, seznámení se s velikonočními tradicemi a výrobu jarních dekorací. Vede děti rovněž k povědomí významu ochrany životního prostředí, ke konkrétní péči a ochraně přírody.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Básničky a písničky na leden

Černé oči

  1. /:Černé oči, jděte spát, :/ /: však musíte ráno vstát. :/
  2. /: Ráno, ráno, raníčko, :/ /: dřív, než vyjde sluníčko. :/
  3. /: Sluníčko už vychází, :/ /: má milá se prochází. :/
  4. /: Prochází se po rynku, :/ /: nese smutnou novinku. :/
  5. /: Novinečku takovou, :/ /: že na vojnu verbujou. :/
  6. /: Když verbujou, budou brát, :/ /: škoda chlapců nastokrát. :/

(česká lidová)

 

Když máš radost

  1. /: Když máš radost a víš o tom, zatleskej, :/

když máš radost a víš o tom, řekni nám to aspoň potom,

když máš radost a víš o tom, zatleskej.

  1. …zadupej.
  2. …zamrkej.
  3. …poskoč si.
  4. …zatoč se.
  5. … křič „ahoj“.

 

Ledový král

Ledový král přicestoval, ledový král přicestoval.

Enyky benyky, řeky i rybníky /: očaroval, očaroval. :/

/: Dýchne a hned z vody je led. :/

Co ještě dovede? Na bruslích objede /: celičký svět, celičký svět! :/

Ledový král, ledový král!

(hudba: Eva Jenčková, slova: Marie Tetourová)

 

Sněhulák

  1. Postavil jsem sněhuláka na stráni, aby hlídal krajáč mléka k snídani.

/: Stojí tam jako pán a já musím hlídat sám. :/

  1. Postavil jsem sněhuláka na ledu, aby hlídal kousek masa k obědu.

/: Stojí tam jako pán a já musím hlídat sám. :/

  1. Postavil jsem sněhuláka u dveří, aby hlídal krajíc chleba k večeři.

/: Stojí tam jako pán a já musím hlídat sám. :/

  1. Na jaře ho teplé slunko rozlilo, škoda proto sněhuláka nebylo.

/: Však jen stál jako pán, radši budu hlídat sám. :/

(hudba: V. Kalabis, slova: V. Čtvrtek)

 

Hodiny

Podle hodin všechno víme,

kdy se vstává a kdy spíme.

Kdy se chodí k obědu,

kdy do školky pojedu.

(Srdíčkové básničky)

 

Měsíce

Dvanáct bratrů kamarádů,

jeden z nich vždy drží vládu.

Kalendáře hlídají,

jak se bratři střídají.

(pracovní sešit Půjdeme do školy)