Integrovaný blok: Objevuji okolní svět
Téma vychází z knihy Daisy Mrázkové Haló, Jácíčku a zaměřuje se na rozvoj kamarádských vztahů, adaptaci v MŠ, poznávání prostředí, rozvoj komunikačních dovedností a prosociálního chování.
Integrovaný blok: Objevuji okolní svět
TVP je zaměřen na podzimní sklizeň a práce na zahradě. Učí dítě poznávat, že společné úsilí je v životě užitečné a nutné.
Integrovaný blok: Objevuji přírodu a učím se ji chránit
TVP se zaměřuje na jednoduché pokusy, které si mohou děti samy vyzkoušet, na rozvoj logického myšlení a poznávání jednoduchých fyzikálních zákonů ve formě pochopitelné dětmi.
Integrovaný blok: Poznávám, jak chránit sebe i druhé
TVP je zaměřen na rozvoj prosociálního chování a seznámení dětí s adventními a vánočními tradicemi.
Integrovaný blok: Objevuji, kdo jsem a co cítím
TVP se soustředí na rozvoj vnímání změn, plynutí času, uvědomění si pravidelností během roku a vývoj člověka od dětství po stáří.
Integrovaný blok: Objevuji, kdo jsem a co cítím
TVP se zaměřuje na poznávání lidského těla, jeho částí, orgánů, smyslů a jejich funkcí, vývojových změn a odlišností. Zabývá se také ochranou těla a zdraví, prevencí a zdravým životním stylem.
Integrovaný blok: Objevuji přírodu a učím se ji chránit
TVP se zaměřuje na pozorování přírody v jarním období, poznávání jarních květin, seznámení se s velikonočními tradicemi a výrobu jarních dekorací. Vede děti rovněž k povědomí významu ochrany životního prostředí, ke konkrétní péči a ochraně přírody.
Integrovaný blok: Objevuji, kdo jsem a co cítím
TVP se zaměřuje na poznávání svých pocitů, rozlišování dobra a zla, hledání vlastních řešení situací a vyjadřování své fantazie (pomocí příběhů, dramatizace, tance, hudebního a výtvarného vyjádření). Vede také k poznání, že jsme za své jednání zodpovědní.
(česká lidová)
když máš radost a víš o tom, řekni nám to aspoň potom,
když máš radost a víš o tom, zatleskej.
Ledový král přicestoval, ledový král přicestoval.
Enyky benyky, řeky i rybníky /: očaroval, očaroval. :/
/: Dýchne a hned z vody je led. :/
Co ještě dovede? Na bruslích objede /: celičký svět, celičký svět! :/
Ledový král, ledový král!
(hudba: Eva Jenčková, slova: Marie Tetourová)
/: Stojí tam jako pán a já musím hlídat sám. :/
/: Stojí tam jako pán a já musím hlídat sám. :/
/: Stojí tam jako pán a já musím hlídat sám. :/
/: Však jen stál jako pán, radši budu hlídat sám. :/
(hudba: V. Kalabis, slova: V. Čtvrtek)
Podle hodin všechno víme,
kdy se vstává a kdy spíme.
Kdy se chodí k obědu,
kdy do školky pojedu.
(Srdíčkové básničky)
Dvanáct bratrů kamarádů,
jeden z nich vždy drží vládu.
Kalendáře hlídají,
jak se bratři střídají.
(pracovní sešit Půjdeme do školy)