Integrovaný blok: Objevuji okolní svět
Téma vychází z knihy Daisy Mrázkové Haló, Jácíčku a zaměřuje se na rozvoj kamarádských vztahů, adaptaci v MŠ, poznávání prostředí, rozvoj komunikačních dovedností a prosociálního chování.
Integrovaný blok: Objevuji okolní svět
TVP je zaměřen na podzimní sklizeň a práce na zahradě. Učí dítě poznávat, že společné úsilí je v životě užitečné a nutné.
Integrovaný blok: Objevuji přírodu a učím se ji chránit
TVP se zaměřuje na jednoduché pokusy, které si mohou děti samy vyzkoušet, na rozvoj logického myšlení a poznávání jednoduchých fyzikálních zákonů ve formě pochopitelné dětmi.
Integrovaný blok: Poznávám, jak chránit sebe i druhé
TVP je zaměřen na rozvoj prosociálního chování a seznámení dětí s adventními a vánočními tradicemi.
Integrovaný blok: Objevuji, kdo jsem a co cítím
TVP se soustředí na rozvoj vnímání změn, plynutí času, uvědomění si pravidelností během roku a vývoj člověka od dětství po stáří.
Integrovaný blok: Objevuji, kdo jsem a co cítím
TVP se zaměřuje na poznávání lidského těla, jeho částí, orgánů, smyslů a jejich funkcí, vývojových změn a odlišností. Zabývá se také ochranou těla a zdraví, prevencí a zdravým životním stylem.
Integrovaný blok: Objevuji přírodu a učím se ji chránit
TVP se zaměřuje na pozorování přírody v jarním období, poznávání jarních květin, seznámení se s velikonočními tradicemi a výrobu jarních dekorací. Vede děti rovněž k povědomí významu ochrany životního prostředí, ke konkrétní péči a ochraně přírody.
Integrovaný blok: Objevuji, kdo jsem a co cítím
TVP se zaměřuje na poznávání svých pocitů, rozlišování dobra a zla, hledání vlastních řešení situací a vyjadřování své fantazie (pomocí příběhů, dramatizace, tance, hudebního a výtvarného vyjádření). Vede také k poznání, že jsme za své jednání zodpovědní.
Jaro už je tu
jívy mají kočičky,
ze sluníčka raduje se
i ten brouček maličký.
Ref.: Sláva, tralala,
zima už je za náma,
sláva, tralala, /: jaro už je tu. :/
2. Motýli se křídly pyšní,
včelky shání sladký med,
vlaštovička z dálky letí,
bude tu co nevidět.
3. Pejsek v trávě poskakuje,
kočka vrní celý den,
všichni jen tak radují se,
každý je tu spokojen.
4. Pojďte, děti, do přírody,
slunce volá také nás,
ať se spolu porozhlédnem,
kolik je tu nových krás.
Beruška
Beruška je maličká
tečkovaná holčička.
Krovky svoje roztahuje,
z květu na květ poletuje.
Odletí ti z prstíčku,
poletí ke sluníčku.
(Helena Nováčková)
Krávy, krávy
1. Krávy, krávy, jak si vlastně povídáte? Krávy, krávy, jakou máte řeč? Bu, bú...
2. Kočky, kočky, jak si vlastně povídáte? Kočky, kočky, jakou máte řeč? Mňau, mňau...
3. Pejsci, pejsci, jak si vlastně povídáte? Pejsci, pejsci, jakou máte řeč? Haf, haf...
4. Hadi, hadi, jak si vlastně povídáte? Hadi, hadi, jakou máte řeč? Sss, sss...
5. Kapři, kapři, jak si vlastně povídáte? Kapři, kapři, jakou máte řeč?
6. Žáby, žáby, jak si vlastně povídáte? Žáby, žáby, jakou máte řeč? Kva, kva...
7. Němé tváře, jak si vlastně povídáte? Němé tváře, jakou máte řeč?
(hudba: Jaroslav Uhlíř, text: Zdeněk Svěrák)